woensdag 25 september 2019

Pool

Twee maanden radiostilte. Dat had ik kennelijk nodig, afgelopen zomer. Twee maanden raakte ik geen machine aan. Stof wel, off course.;-)

Ik hervatte het naaien met de Ellis Envelop, een gemakkelijk project. En dan was er een naai-zondag met mijn naai-vriendinnen: de naaikriebels waren plotsklaps helemaal terug. Ik ging naar huis met twee afgewerkte en twee niet-afgewerkte naaisels, al werden die laatste dezelfde avond nog afgewerkt. Eentje ervan laat ik jullie nu al zien!

Afgelopen zomer bracht Hello Heidi Fabrics in samenwerking met Albstoffe een tricot strepen-stoffencollectie uit, genaamd POOL. Deze succesvolle samenwerking doen ze nog eens over, met nòg een strepen-stoffencollectie. Dit keer in andere kleurencombinaties.
Ik ging aan de slag met de blauwe versie: garda-petrol. Want blauw én strepen is altijd goed!

The beloved organic Pool-collection from Hello Heidi Fabrics and Albstoffe is back. This time not only in 50 shades of blue, but in new fabulous colors. Since I love blue, I chose the 'garda-petrol' fabric. Blue and stripes: my two favorites!

Pool

Het is een bijzondere stof: heel zachte bio-tricot gecombineerd met viscose voor de streepjes. Dat maakt dat een streepjes een subtiele glans hebben. Erg mooi, al is het lastig te zien op de foto's!

The fabric is really special: a combination of basic single knits and viscose yarn for the stripes. I love the subtle shine of the stripes (altough it's difficult to see in the pictures).

Pool

Zoals altijd kon ik het niet laten om met strepen te spelen. Ik knipte het voorpand in twee, en plaatste de strepen in een hoek van 45° ten opzichte van middenvoor.
Het patroon is de Odette van La Maison Victor, het meest gedragen item in mijn kleerkast.

As always, I couldn't resist playing with the stripes. 

Pool

Pool

Deze, en de 5 andere stoffen zijn vanaf nu te koop, uiteraard bij Hello Heidi Fabrics, maar onder andere ook bij De Stoffenkamer!

This one and the other 5 fabrics are for sale from now on. You can buy the collection at Hello Heidi Fabrics or De Stoffenkamer. 

2 opmerkingen:

  1. Leuk gespeeld met de streepjes. En volgens mij zijn naaien en stofjes kopen twee totaal verschillende hobby's

    BeantwoordenVerwijderen