zaterdag 13 juli 2019

Dune Night

Mijn naaimachine bleef afgelopen anderhalve maand onaangeroerd. Dat gebeurde nog nooit eerder. Ligt aan het weer of aan de hoge werkdruk? Ik heb werkelijk geen idee...
Gisteren stond er echter een lang-geplande naaidag in aangenaam gezelschap op het menu, en sloot ik mijn Bernina weer in mijn armen.

Dune Night

Ik was van plan om een verjaardags-Theo te maken, maar toen ik in De Stoffenkamer een coupon van 70cm van deze viscose 'Dune Night' van Atelier Brunette tegenkwam, gooide ik mijn plannen om. Een blouse voor mezelf, dàt zou ik maken! Sorry lief! ;-)

Dune Night

Het patroon is de Donna uit La Maison Victor. Ik ben geen fan van de mouwboord-afwerking van het originele patroon. Doorgaans werk ik deze blouse daarom af met biais. Maar dit keer wou ik iets meer 'mouw', en tekende ik aangeknipte mouwen aan het patroon. Voor herhaling vatbaar.

Dune Night

De stof is een zachte en soepelvallende viscose van een geweldige kwaliteit. Hij verwerkt heel gemakkelijk en kreukt bijna niet. Perfect voor de zomer!

Dune Night

Dune Night

Zo. Ik heb weer een hoofd vol plannen en kriebelende vingers, hiephoi!

3 opmerkingen:

  1. heel mooi! ik ga eens zoeken in mijn magazines naar die Donna!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! Ik heb die donna ook al dikwijls eens bekeken, en dan weer aan de kant gelegd. Misschien moet ik toch maar eens overstag gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen