maandag 1 oktober 2018

Traverse Bag

Vorige week maakte ik een Traverse Bag bij De Stoffenkamer. Met de deskundige hulp van Jace did it slaagde ik er in om in een viertal uur een afgewerkte tas te maken.
Het knippen deed ik op voorhand, samen met mijn bijna-buurvrouw-Laurence. Samen is altijd leuker dan alleen!

Traverse Bag

Het blauwe nepleer kocht ik bij Madeline De Stoffenmadam. Het nepleer heeft een aangename dikte, ideaal tassenmateriaal.

Hoewel ik aanvankelijk geen paspel wou gebruiken, vond ik bij De Stoffenkamer toch een ideaal kleurtje, nét een tikkeltje donkerder dan de tas. Perfect!

Traverse Bag

Traverse Bag

Zo goed als al mijn katoenen stoffen liggen al in het nieuwe huis (en ik woon nog in het 'oude'), dus veel keuze had ik niet meer. Maar dit vond ik een goede match. Het is een oldie die ik overnam van Isabelle.

Traverse Bag

Alle fournituren zijn koperkleurig, en komen van K-bas.

Traverse Bag

Traverse Bag

Wat ben ik ongelooflijk blij met deze tas. Hij is vrijwel foutloos, mijn Bernina werkte heel goed mee. En bovenal: het was een fijne avond in goed gezelschap. Dat kon ik goed gebruiken, even ontsnappen aan het bouwstof...


13 opmerkingen:

  1. Uw bijna buurvrouw is jammer genoeg binnenkort helemaal niet meer bijna buurvrouw 😭 #bleitbleit
    Maar een prachtige tas Linde! Helemaal fan van de kleurtjes 💙

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sssttt! Nog een hele maand wél!
      En Gent is gelukkig niet al te groot... ;-)

      Verwijderen
  2. Ik zie inderdaad één en al perfectie! Mooi en de voering maakt het geheel net een tikkeltje zomerser!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw zeg, uw huissleutel kan in ieder geval in een prachtige sjakosh

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Keimooi! Ik maakte er ondertussen al 3, ben echt fan van het model. Ik vind dat nepleer ook geweldig tof, maar het rekt een beetje. Dus toen ik besloot om het hengsel in hetzelfde leer te maken, hing mijn sjakos na een dag gebruik ergens op mijn knieën, hahaha! Geen last van? Ik heb er bij de volgende exemplaren een katoenen lint tussen gestikt om het rekken tegen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen, geen last van! Ik strijkte vlieseline op mijn lint, omdat ik daar al voor vreesde tijdens het naaien. :-)
      Ik ben ook fan, ik zou de kleine versie ook wel eens willen naaien...

      Verwijderen
  5. super super mooi! inderdaad perfecte uitvoering, ohhh wat hou ik daar van :-)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar ja zeg, wat een perfectie! En die net-geen-ton-sur-ton-paspel geeft een supertof effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen