maandag 22 oktober 2018

Rocco

Afgelopen weekend ging ik op naaiweekend, in het gezelschap van vijf geweldige dames. We huurden een Airbnb-huis op 'het Zuid' in Antwerpen, al hebben we niet veel van de stad gezien. Het was een zalig weekend: veel stof, veel machines, héél veel trappen, veel gelach en veel gepraat. Heerlijk!

In tegenstelling tot het vorige naaiweekend naaide ik dit keer vooral veel. In mijn hoofd is er momenteel weinig ruimte voor ingewikkelde patronen en bovendien wilde ik een berg stoffen verwerken.

Rocco

Het eerste naaisel dat ik laat zien is er eentje voor de dochter van Helen B. Helen maakt de mooiste tekeningen en About Blue Fabrics zette die tekeningen om in stof. En aangezien Helen niet kan naaien deed ik het voor haar.

Rocco

Het werd opnieuw een Rocco, met een zelfgetekende zak. De randen van de zak werden afgewerkt door de verkeerde kant van de stof naar buiten te vouwen. Heel eenvoudig, maar met een tof resultaat.

Rocco

Het labeltje uit de zelfkant van de stof mocht uiteraard niet ontbreken. Het staat op de achterzijde van de sweater. Ik blijf vol lof over de kwaliteit van de stof: hele soepele french terry.

Rocco

En dames, dank jullie wel voor de heerlijke tijd. Ik wil meteen terug!

3 opmerkingen:

  1. Ik ook joh! Zo'n héérlijk weekend! Topvriendinnen zijn jullie. En schoon die trui, dat ook natuurlijk 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel schoon! En klinkt heerlijk zo'n naai-weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooh wauw wat een mooie en zo lief van jou! het ideetje om de randen naar buiten te vouwen ga ik denk ik eens lenen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen