donderdag 9 november 2017

Stories without endings

Lotte Martens lanceerde vorige week een nieuwe stoffencollectie: 'Stories without endings'.
Afgelopen zomer kregen een aantal bloggers een rondleiding in Lotte's atelier en kregen we de nieuwe stoffen te zien. Ik was helemaal verkocht: door het vakmanschap, de passie én de nieuwe collectie!

Stories without endings

Net zoals Isabelle gisteren, koos ook ik voor de donkerblauwe Ariona-tricot. Ik ging aan de slag met een lap Aronia01 en een paneel Sparkle Aronia01. Een patroon waarin ik beide kon combineren was snel gevonden: het werd mijn aangepast Odette-patroon (La Maison Victor) met het lijnenspel van het Nore-patroon van Compagnie M op het voorpand. Voor dat 'inzetstuk' gebruikte ik het handgedrukte paneel.

Stories without endings

Ook op mijn rug is er een lijnenspel gaande. Ik verknipte het achterpand niet, maar liet de bleke streep van de stof precies over mijn ruggengraat lopen.

Stories without endings

Mijn eigen verhaal begon aan de zee. Tot op de dag van vandaag is dat voor mij dé plek om tot rust te komen. Vorige week trokken we dan ook naar de Somme om enkele dagen heel goed uit te waaien. We logeerden in Mers-Les-Bains, met zijn sprookjesachtige kleurrijke huisjes, enorme klif én prachtig keienstrand.

Speciaal voor de foto's kwam er een straaltje zon spelen met de koperen lijntjes op mijn shirt.

Stories without endings

Stories without endings

Ik ging aan de slag met 1 paneel Sparkle Aronia01 en 1m Aronia01. Van het paneel gebruikte ik slechts de helft. De andere helft bewaar ik nog even.

Stories without endings

Morgen vier ik feest, want op 11 november begon dat verhaal. Aan zee dus.
Dit jaar is het kiezen van een feest-outfit niet zo moeilijk...

Stories without endings

Als je de stof wil kopen, moet je nog héél even geduld uitoefenen.
Vanaf volgende week kan je hem misschien wel kopen bij je favoriete stoffenwinkel!

13 opmerkingen:

  1. Alvast een heel gelukkige verjaardag. De zee, je creatie... ze lijken gemaakt voor elkaar. Uw maaksels, elke keer een feest om te mogen zien. Hieperdefliep!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw foto's zijn weer prachtig! Je lijkt wel Eefje Donkerblauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De locatie past perfect bij die stof! Het staat je prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die foto's en die top zijn zò, maar zò wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh my!! Alles past wonderwel bij elkaar <3. Wat een heerlijke t-shirtje in een prachtig stofje bij een zalig decor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van die foto's word ik dus echt vrolijk! Heel mooie shirt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan hier naar blijven kijken!! Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat blauwe stofje zegt me niks, maar die foto's jong, die foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties
    1. En dan heb ik het vooral over hoe schoon dat kledingstuk bij die achtergrond past. Dat is niet normaal zot schoon!

      Verwijderen