zondag 7 april 2019

Strike it blue

About Blue Fabrics lanceerde een nieuwe collectie: Spring Fruit! Vier frisse french terry's, allemaal in geel-blauw-wit. 'Strike it blue' is mijn favoriete stof uit deze collectie. De strepen lijken wel penseelstreken met heel veel verschillende tinten blauw. Prachtig!

Strike it blue

Ik naaide een bomber uit Ottobre 4/2017. Het is een keitof patroon, van maat 98 tot maat 170, en is dus eigenlijk bedoeld voor kinderen. Daar kom ik gelukkig ook nog mee weg! Net zoals die dochter van mij. Want mijn puber heeft ondertussen precies dezelfde maat als ik...

Strike it blue

Ik maakte maat 170, met enkele aanpassingen. Het lijfje werd ingekort en de mouwen versmald. De zakken liet ik achterwege.

Strike it blue

 De rits werd afgewerkt met een strook stof en alle naden werden doorgestikt. Netjes!

Strike it blue

Ik ben echt blij met de pasvorm van dit vestje, en ik ben dol op de stof. Het zal vaak gedragen worden.

Strike it blue

Deze, en de drie andere stoffen, zijn vanaf nu te koop. Misschien ook wel bij uw favoriete stoffenwinkel!

2 opmerkingen: