donderdag 11 april 2019

Ada

Hoera! Ik mocht nog eens een jurkje naaien: een communiejurk voor Nona's nichtje!

Ada

Ada

Het patroon is de Antoinette, het jurkje dat door Spiegelstiksels gelanceerd werd in het Van Katoen-tijdperk. Erg tijdloos, zo blijkt. Zelfs na al die jaren blijft het één van mijn favoriete jurkjespatronen.

Ada koos de stof zelf. Het werd Vuurdoorn 019 van Lotte Martens. Ik kocht één paneel en kocht er wat uni-stof bij, tijdens het openingsweekend van Dubbel-punt. Het is grijs-groen-blauwe polyesterviscose met een prachtige goudprint.
De hele jurk kreeg daarom een vleugje goud. De mouwen en zakjes werden afgewerkt met gouden paspel. De gouden stof voor de kraag kocht ik op goed geluk (ik had de basisstof niet bij de hand) in De Stoffenkamer: een prachtige lawn katoen van Cotton&Steel. Het bleek een match made in heaven!

Ada

Ik vind de Antoinette-kraag erg feestelijk, maar de 'V' op de rug maakt de jurk helemaal af.

Ada

Jurkjes-naaien was zo lang geleden dat ik zelfs even de handleiding voor het inzetten van de blinde rits moest opsnorren. Tssss...

Ada

Ada blij, ik blij!

6 opmerkingen:

  1. Dat gaat echt het mooiste communicantje van de hele kerk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh mannekes, die Antoinette vind ik echt keimooi. Ik maakte hem ooit nog maar één keer maar wat zou ik hem graag ook nog eens in mekaar toveren: superschattig. En deze stof: perfect match!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt prachtig! Super mooie combi en combineert mooi met die blonde haartjes. Zo'n spijt dat ik het patroon niet aangeschaft heb destijds...

    BeantwoordenVerwijderen