donderdag 9 juli 2015

Fisher Price

Ik ben dol op oude Fisher Price. Ik vind het prachtig vormgegeven en écht tof speelgoed.

Toen Nona geboren werd, ondertussen bijna elf jaar geleden, stond zelfs haar geboortekaartje in teken van Fisher Price. GeboortekaartjeS, eigenlijk, want het kindeke werd aangekondigd met vier verschillende kaartjes. Een reclame-affiche uit 1958 zorgde voor inspiratie.

Nona

Door de jaren heen groeide de verzameling.
Het zijn vooral de 'mannetjes' die me kunnen bekoren. Op elke rommelmarkt en in elke kringwinkel ga ik er naar op zoek. Uren en uren heeft Nona met die mannetjes gespeeld. En nog steeds haalt ze ze soms nog eens boven.

Fisher Price

Mannetjes

Toen Joke me vertelde dat ze het 'hondje-van-de-mannetjes' op stof zou laten drukken stond ik te springen om mee te bestellen.
Ik maakte een rimpelrokje, volgens de handleiding van Mina Dotter.

Fisher Price

Fisher Price

Omdat rokjes eerder 'beperkt' houdbaar zijn, naaide ik ook nog een kussen.

Fisher Price

Fisher Price

Ik droom van een een grote vitrinekast, om alle mannetjes een ereplek in huis te geven.
En ondertussen adopteer ik met liefde nog veel meer mannetjes!

20 opmerkingen:

  1. Wat een leuk stofje! Zo origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie stof is dat geworden! En wat kan je er mooie dingen van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk. Ik herken er heel veel mannetjes van. De boerderij, het circus, de school, de camper... Mijn kids spelen er graag mee bij hun opa en oma!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook een fishie-addict. Mijn mannetjes staan te pronken in 2 letterkasten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verzameling, echt nostalgie! Mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow voor de geboortekaartjes! En die grote hondjes, het stofje, erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je liefde is geheel terecht! Het is zalig speelgoed! Ik heb nu voor mijn kleintje al het telefoontoestel en de school (en hij is nog niet geboren). Het stofje is schitterend! Heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi zijn die mannetjes inderdaad! Fantastisch dat je ze op stof hebt laten zetten, zouden ze van mij met alle poppetjes mogen doen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waaauuuuw, dat is de max, zowel de kaartjes, de verzameling mannekes, als het rokje en het kussen! Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig om al die mannekes te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalig! Ik sprokkelde ook al heel wat bij elkaar... Ga je dat kussen dan ook in de vitrine zetten? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hou hem nog even, en kom intussen tijd hier maat wat vaker kijken. Zo mooi! Ik geloof dat ik er ook een kussen van moet maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw! ik ben compleet verloren aan die leuke stof. En aan je zalige verzameling!

    BeantwoordenVerwijderen