woensdag 3 maart 2021

Millie

Vorig jaar maakte ik een colorblock-sweater voor Nona. Ze draagt die sweater heel vaak, tijd voor nog een exemplaar! Dit keer geen Charlie maar een Millie, het nieuwe patroon van Republique Du Chiffon

Millie 

Nona koos zelf (en dat deed ze goed!) drie french terry's uit mijn voorraad. De groene is van See you at six, de blauwe van de Poolse Dresowka. 

Millie

Millie

Hoewel ik ontzettend fan ben van het eindresultaat, ging het maken niet zonder slag of stoot: ik heb het patroon best wel wat moeten aanpassen. Als eerste tekende ik de halslijn opnieuw: Nona houdt niet van diep uitgesneden, en ik hou niet van een brede halsboord.
Ik paste ook de zijnaad aan: ik tekende de oksel opnieuw, en versmalde de sweater. Dus: als je niet van enorm oversized houdt, dan maak je beter een maatje kleiner dan de maattabel je voorschrijft.
Verder is het maken van deze sweater echt niet moeilijk, je moet enkel een beetje puzzelen. ;-)

Millie

Wat ook fijn is: in tegenstelling tot Charlie loopt de colorblock bij Millie ook door op het rugpand. En dat is alleen maar fijn!

Millie

Het mag duidelijk zijn: wij zijn fan! 

1 opmerking: