zaterdag 26 december 2020

Pom

Mijn laatste blogpost dateert van 19 april. Schande! 
Ik zat nochtans niet stil, dat kan je zien op mijn Instagram. De snelheid van Instagram wint het vaak van een niet zo snelle blogpost, en al zeker met een baby in huis. Maar omdat ik zelf nog steeds hou van blogs lezen, neem ik de draad opnieuw op. 

Enkele jaren geleden blogde ik voor Petite Couture, het prachtige stoffenwinkeltje van Wendy. Intussen hielden webshop en blog helaas op te bestaan. Eén van mijn Petite Couture-creaties was een patroon voor een slabbetje. Tijd om deze op mijn blog te parkeren en het patroontje nieuw leven in te blazen!

Pom

Dit is Pom. Een handig en aansluitend slabbetjes-patroon. Aan de ene kant een mooi katoentje, aan de andere kant flanel of badstof. 

Het tweedelige patroon vind je HIER en HIER (naadwaarde van 1cm is inbegrepen)!

Pom is niet moeilijk en gaat als volgt:
1. Knip het patroontje twee keer. Een mooi katoentje voor de voorkant, en een achterkant in een (absorberende) stof naar keuze. 
2. Leg beide stoffen met goede kanten op elkaar.
3. Stik alles dicht, met uitzondering van de onderste boog.

Pom

4. Dun de naden uit en geef knipjes in de bogen. Keer om en strijk de naden mooi uit.
5. Bevestig de biais: knip 140cm biais, markeer het midden en begin met spelden aan het midden van de onderste boog.

Pom

6. De stippenlijn op het patroon is een vouwlijn. Vouw de twee 'schouders' naar achter en stik door op de rand, zodat er een tunnel ontstaat.

Pom

Voila! Pom is klaar voor gebruik of om cadeau te doen! 

Pom

Pom

Deel je creatie met de hashtag #pomslab en #pombib
Veel plezier met het patroon!

6 opmerkingen: