dinsdag 3 december 2019

Ruitjes

Afgelopen weekend ging ik op naaiweekend, en ik heb daar intens van genoten!
Het naaien stond -althans bij mij- in het teken van de baby.

Ruitjes

Ik naaide een One to hug babyjasje in maat 74. De ruitjesstof vond ik afgelopen zomer in een kringwinkeltje in Denemarken, de borg kocht ik bij De Stoffenkamer.

Ruitjes

De kap in drie delen kreeg ook aan de buitenkant een randje in borg, voor een kleine eskimo. ;-)
Ook de mouwen kregen een omslag in borg. De drukknopen verving ik door echte knopen, en hoewel dat in borg geen gemakkelijke klus was (lang leve scheurvlies!) vind ik dat bij een jasje net ietsje mooier dan drukknopen.

Ruitjes

Wordt vervolgd!

5 opmerkingen:

  1. MOOI en stijlvol! Is het geslacht van de baby al gekend of denk ik dat alleen maar? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We weten het al, maar dat kan je onmogelijk afleiden uit de naaisels. Ik denk nogal unisex. Stoere kleren en auto's voor meisjes? Check! Bloemetjes, een vleugje roze en een popje voor jongens? Checkcheck!

      Verwijderen
    2. Een jongen of een meisje, de baby krijgt alvast een stijlvolle garderobe :-)!

      Verwijderen
  2. Wat een schoontje, en wat zal dat geven met dat babytje erin 💛

    BeantwoordenVerwijderen