dinsdag 15 mei 2018

Strepen

Mijn vorige jurk smaakte naar meer. Ik wou graag nog een exemplaar, gebaseerd op één van mijn favoriete jurken, met een elastiek in de taille.

Strepen

Ik gebruikte de Solange-jurk als basis: ik verlengde de jurk een klein beetje en naaide een tunnel (met elastiek) in de taille. De tunnel komt bewust ietsje lager dan de taille, om het bovenste gedeelte wat te laten 'bloezen'.

Strepen

Strepen

Strepen

Strepen

De streepjes-stof, die ik al eerder gebruikte voor een t-shirt en een onderbroekje, komt van Ba-ba. Ik ben zò hard fan, de stof schreeuwt zomer!

Strepen

Het is echt mijn perfecte zomerjurk!

10 opmerkingen:

  1. Dat ziet er een super-comfortabel zomer kleedje uit! Ik zou het zo kopen moest ik het in de winkel tegen komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke aanpassing met het elastiek. Lijkt mij ook heerlijk zitten. Het staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een zomers stofje en zo tof bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooo dat wil ik ook! Ik was op zoek naar dit model om te maken ... en dat Solange-patroon heb ik liggen. Mag ik vragen hoe je die tunnel maakte? Gewoon een stook stof die je er vanbinnen tegen zette?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt! Ik zet aan de binnenkant een tunnel (gewoon katoen) en laat een opening om de elastiek erdoor te steken. OF je kan van die kant-en klare elastiek kopen, met van die ribbels in waar je in kan stikken. Nog zo gemakkelijk!

      Verwijderen