woensdag 17 mei 2017

August

Vlak voor de verjaardag van mijn lief haalde ik het Theo-patroon van Zonen09 opnieuw boven.
Ik had slechts één vrije dag om de klus te klaren. De avond voordien knipte ik alle patroondelen, en op de naaidag had ik ongeveer 6 uur nodig om het hemd, op knopen en knoopsgaten na, af te werken. Mission accomplished!

August

De stof heet 'August' van Cotton + Steel, en is momenteel opnieuw te koop bij De Stoffenkamer. Ik kocht de stof jaren geleden, nadat mijn lief liet vallen dat hij de stof geweldig tof vond. Later vond ik nog een extra lapje tijdens 2nd Handmade. Gelukkig maar, want ik heb werkelijk alle stof opgebruikt.

August

De stof loopt door in het voorpand, het rugpand (bijna dan toch) en het borstzakje. Dat is niet mijn gewoonte, maar doordat de print vrij groot en opvallend is, vond ik dat noodzakelijk.

August

August

Ik overhandigde het hemd zonder knoopjes. Die kozen we samen samen in het knopen-paradijs Mertens.

August

Ik heb een ongelooflijk tevreden lief. En ik zie hem nu nòg liever! ;-)

August

O, en ik vergat mijn label niet...

August

14 opmerkingen:

  1. MEGA mooi! Die kleuren staan hem fantastisch en de doorlopende print is echt perfectie! Goed gedaan Linde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Linde, ik zou er zelf nooit aan denken om met deze stof een hemd te maken. Maar jong, wat staat hij daar mooi mee! En die doorlopende print is zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja dat gaat hem goed af dat hemd, goe gekozen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zooo schoon!!
    ik heb dit nog in de gele variant liggen, maar die gebruik ik lekker voor mezelf <3 this fabricdesign!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw, indrukwekkend. Heel mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gedurfd maar heel geslaagd als ik de aan-foto zo zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend, gewaagd, maar gewoon helemaal AF! I love this!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. echt prachtig! en wauw voor de print die doorloopt. Hoera ook voor het knopenparadijs, het is al vaak mijn laatste redding geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waauw, chique! Heb je een tutorial voor die doorlopende printjes? Of wil je dat es uitschrijven, misschien? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben zo hard van fan van gedurfde Theo's. Ik wou dat er meer zulke passeerden. Een ware inspiratiebron dit blogpostje, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. waw, wat een mega coole versie van de theo!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Uw lief komt daar geweldig goed mee weg, met dat prachthemd van jou!

    BeantwoordenVerwijderen