donderdag 23 maart 2017

Zwanen

De eerste zonnestralen doen me hunkeren naar de zomer. De automatische piloot in mij wil dan meteen een berg zomerjurkjes maken. Jurkjes krijg ik niet meer verkocht aan Nona, maar ik heb gelukkig meer dan genoeg gewillige slachtoffers in mijn omgeving...

Anderhalf jaar geleden verwerkte ik de zomerzwanen-katoen van Bambiblauw en De Melkbrigade tot een bloesje. Vlak daarna kocht ik een lap zomerzwanen-tricot. Deze week haalde ik hem eindelijk uit mijn stoffenkast. Ik blijf hevige fan van deze wondermooie stof...
De stof is overigens nog steeds te koop bij Bambiblauw.

Zwanen

Ik maakte het Lena-jurkje. Het -gratis- patroon vind je hier. Ik naaide een drie jaar, maar verlengde de jurk met 4 cm.

Zwanen

De jurk is ongelooflijk eenvoudig om te maken, en heeft een zeer goede pasvorm. De plooi op de rug is een heel tof detail.

Zwanen

Het is mijn tweede Lena. Het eerste exemplaar maakte ik in een spiksplinternieuw stofje. Maar daar moet u nog even op wachten...

11 opmerkingen:

  1. Dat boek is echt het perfecte accessoire! Schattig jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh! Dat jurkje is gewoon prachtig!
    Je inspireerde me trouwens om het patroontje te maken, het ligt hier al geprint klaar ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moh, en weer heb jij het perfecte boek liggen. Ik zou zo graag eens komen snuisteren in die boekenkast van jullie. En de zomerzwanen, ja, dat blijft ook hier een favoriet. Ik durfde nog niet knippen in mijn 3 meter :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik durfde eerst ook niet. Dat heb je dan, met favoriete stoffen... :-)
      En als je nog eens in Gent bent, altijd welkom!

      Verwijderen
  4. Zo mooi weer. Ik maak die Lena binnenkort ook, echt een tof modelletje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Lena wilde ik al maken, en nu alsnog deze stof ook. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen