zaterdag 11 mei 2019

Diablue

De nieuwe collectie van About Blue Fabrics ligt in de winkel! Deze collectie kreeg de naam van mijn favoriete ijs: Sorbet. Uit de vier smaken koos ik voor Diablue: ik viel als een blok voor deze streepjesstof (behoorlijk voorspelbaar, toch?). De strepen lopen diagonaal, dat schept heel veel mogelijkheden.

Uit anderhalve meter stof kreeg ik een jurk voor mezelf en met het betere puzzelwerk ('net niet' staat niet in mijn woordenboek) ook nog een sweater voor ons nichtje Klara.

Diablue

Diablue

Diablue

Het patroon van de sweater is de Emma-trui. Ik maakte een 4 jaar voor 5-jarige Klara. Om de sweater iets extra te geven, plaatste ik op de borst een patch uit de Veritas x Eva Mouton-collectie. Heerlijk zomers!

Diablue

Ik speelde met de streepjes door het voorpand in twee delen te knippen (naadwaarde niet vergeten!). De twee delen knipte ik in een verschillende richting uit de stof. Dat kan bij deze kwaliteit geen kwaad: de stof rekt in beide richtingen. Hetzelfde trucje paste ik toe op mijn jurk.

Diablue

Diablue

Het patroon van de jurk is de Solange uit La Maison Victor. De boordstof kocht ik bij De Stoffenkamer. De sweater en de jurk (en de meisjes) zien er samen ongeveer zo uit:

Diablue

Diablue

Diablue

Deze en de drie andere stoffen zijn nu te koop, misschien ook wel bij uw favoriete stoffenwinkel! Of via aboutblue.be.

5 opmerkingen: