woensdag 24 april 2019

Dixie

De nieuwe editie van Fibre Mood is er! Ik waagde mij aan de Dixie-rok en ik ben he-le-maal verkocht! Dixie is eigenlijk een maxi-rok, maar die lengte zag ik niet helemaal zitten. Ik maakte daarom twee variaties: een rok tot op de knie en een midi-exemplaar.

De eerste -knielange- versie is een double gauze van Nani Iro. Hoewel de stof prachtig is, is de combinatie rok-stof iets teveel 'bomma'.

Niks dan lof over de pasvorm: ik maakte maat 36, en hoefde helemaal niks aan te passen (met uitzondering van de lengte uiteraard).

Dixie #1

Dixie #1

Snel over naar Dixie #2 in een prachtige gestreepte viscose die ik kocht bij Madeline De Stoffenmadam. Ik maakte de rok 10cm langer dan de eerste versie, waardoor het een midi-rok werd. Mijn allereerste midi-rok zowaar!

Dixie #2

Dixie heeft bovenaan nepen en vouwen. Het patroon is daardoor, voor mij althans, een pak eleganter dan vergelijkbare patronen met rimpels bovenaan. Dat hield me steevast tegen om bijvoorbeeld een Dolores (La Maison Victor) te maken. Maar nu is er dus een alternatief, hiephoi!

Dixie #2

Dixie #2

Knopen kocht ik -as always- bij Mertens. De midi-rok kreeg twee knopen dicht bijeen in de taille, dat voelt fijner en ziet er beter uit. Dat zal ik bij volgende versies zeker herhalen.

Dixie #2

Oh oh oh! Wat ben ik fan van deze rok. Ik wil er zowaar nòg eentje! ;-)

1 opmerking: