zondag 20 januari 2019

Jungle

De Strip Tee is een geweldig t-shirt-patroon, van Madeit Patterns.
Ik maakte al meerdere Strip Tees, telkens in soepele tricot-stoffen. Het patroon blijkt echter ook geschikt voor soepelvallende niet-rekbare stof.

Jungle

Bij Madeline De Stoffenmadam kocht ik enkele maanden geleden 80 cm van deze viscose twill (Jungle Dame Blanche). Het is een hele mooie soepele stof met prachtige kleuren en duizend luipaarden. 80 cm is voldoende voor de Strip Tee, althans in mijn maat.

Jungle

Jungle

Ik maakte dezelfde maat als gewoonlijk en deed slechts één aanpassing: de halsboord werd vervangen door een soepele biais. Doorsnee biais is hiervoor veel te stijf. De biais die ik hiervoor gebruik is streelzacht: van Petit Pan, Atelier Brunette (De Stoffenkamer) of Liberty (Julija's Shop).

Jungle

Ik was al fan van dit patroon, maar de liefde werd nog groter!

9 opmerkingen:

  1. Oh ik ben mee verliefd! Dit staat jou zo goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zozo mooi! Ik moet dit ook dringend eens maken, goed om te weten dat het ook in niet-rekbare stoffen kan. En oooh uw zetel <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap dat, van die groter wordende liefde, dit shirt staat jou érg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat staat jou dat goed! Fijn dat het ook in niet-rekbare stoffen, zo'n patroontje mis ik nog, dus wie weet moet ik mij ook het patroon aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb je het patroon gekocht via de webshop?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan ik het patroon ook gewoon ergens kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker! In de eerst zin in mijn blog klikken op strip (volwassenen) of tee (tieners), dan wordt je naar de desbetreffende site doorgelinkt!

      Verwijderen