donderdag 3 januari 2019

Hout

Er lagen twee zelfgemaakte sweaters voor mijn lief onder de kerstboom. Voor de ene gebruikte ik de donkergrijze 'Little Stripes' uit de nieuwe collectie van See you at six, voor de andere gebruikte ik een dikkere joggingstof met een stam-print.

Hout

Ik gebruikte opnieuw het Awesome Oslo-patroon uit het boek Urban Style van Eva Maria (maat M).

Hout

Hout

Mijn lief is geen fan van boordstof aan de hals. Wél van een kap of een hoge kraag. De kraag is een lap van 62 cm breed en 43 cm hoog, inclusief naadwaarde.
Aaneenzetten is eenvoudig: vouw de lap dubbel met de goede kanten op elkaar, stik, bevestig de nestelogen (ik strijk eerst een stukje vlieseline op de plek waar ze moeten komen), vouw dubbel, stik een tunneltje voor het lint en naai de kraag aan de sweater! Deze afmeting past perfect op de halsopening van dit patroon.

Hout

De stof is een dikkere joggingstof, en kocht ik bij Metry i Centymetry, een Poolse stoffenwinkel. De kwaliteit is geweldig, en ideaal in de winter!

Hout

Als hij blij is, ben ik dat ook. Hoera!

9 opmerkingen:

  1. Ik vind dat jouw lief zo'n tof lachje heeft :)
    En die colsweaters, zo schoon allemaal! Spijtig dat de mannen in mijn leven vooral niét van nekbedekking houden. Of ik moet deze eens maken voor mezelf ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat ook, van dat lachje. Maar ja, hoe kan het anders?! :-)
      En doen, het lijkt me echt heerlijk om te dragen!

      Verwijderen
  2. Hihi grappig, bij mij lagen er ook 2 sweaters onder de kerstboom voor mijn lief! Maar deze is wel echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen