dinsdag 20 november 2018

Ba-ba

De nieuwe stoffencollectie van Ba-ba is prachtig. Bovendien zitten er enkele jacquard-stoffen in de collectie, en ik werk daar zo graag mee: de stof is vaak vaak aan beide kanten bruikbaar, wat veel mogelijkheden biedt. Ik naaide twee stuks voor Nona: een Odette uit La Maison Victor én een Teddy-sweater.

De stof voor de Odette is een tricot met haaien en visjes.

Ba-ba

Bij deze Odette knipte ik het voorpand door ter hoogte van de schouder, en daar naaide ik paspel tussen. Het is fluo-oranje-streepjespaspel van Petit Pan (ik heb gelukkig een grote voorraad). Het felle oranje is precies hetzelfde kleur als van de mini-goudvissen in de print.
Nona draagt dit model het liefst, dus doe ik hier regelmatig aan Odette-bandwerk. Kleine variaties op het thema zijn daarom altijd fijn!

Ba-ba

Voor deze Teddy-sweater gebruikte ik een blauw-groene jacquard met blokjes. De achterkant van de stof zie je in de boog in het voorpand.

Ba-ba

De sweater werd afgewerkt met blauwe boordstof in precies dezelfde kleur als de stof. Ik ben verliefd op de knipoog in de halsboord!

_SC_1283

_SC_1290

De nieuwe stoffen van Ba-ba zijn nu al te koop bij De Stoffenkamer en Stof Op Zolder. En voor wie alle stoffen van Ba-ba, ook die uit vorige collecties, graag eens bij elkaar wil zien: komend weekend is er grote stoffen-verkoop, in het magazijn in Gentbrugge. Misschien kom ik je daar wel tegen! ;-)

Ba-ba

3 opmerkingen:

  1. Oh, zo mooi! Ik kocht deze jacquard niet omdat ik niet meteen een toepassing zag. Maar nu ik die sweater zie, wil ik die gewoon naäpen. Kan ook perfect voor jongens, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartjes voor de blokjes in de haaienstof en de streepjes op die paspel! Zo fris, zo vrolijk, zo Vink!

    BeantwoordenVerwijderen