woensdag 5 september 2018

Helen B

About Blue Fabrics lanceert vandaag een nieuwe collectie, in samenwerking met Helen B. Ik ben fan van het werk van Helen B, dus ik stond te popelen om aan de slag te gaan met de stof!

Er zijn vier verschillende ontwerpen, en ik had meteen een favoriet: 'Skaterboy'. Voor mijn skatergirl, uiteraard. Ze is een fervent skater, dus ik wist dat deze stof een schot in de roos ging zijn...

Helen B

Ik wilde eens een ander sweater-patroon proberen. Rocco lag hier al even, maar gebruikte ik nog niet eerder. Wat! Een! Schande! Het patroon is namelijk geweldig! De pasvorm is perfect, en de zakken zijn een tof detail. Ik naaide maat 164 voor mijn kersverse 14-jarige.

Helen B

Boordstof in precies hetzelfde grijs was onvindbaar, dus ik combineerde de stof met zwarte boordstof van See you at six.

Helen B

Helen B

Helen B

Nona is echt echt echt blij met deze sweater. Ze vroeg om nòg Rocco's, en skaterboy-stof-sweatpants. Ik weet wat me te doen staat...

Helen B

Voor de foto's trokken we naar het skatepark in de buurt. Met uitzondering van de enkel van Nona zat alles mee: het licht, het gewillige model en uiteraard de prachtige stof. Maar dankzij de enkel werd er nauwelijks geskateboard. Dat ze kan skaten, die dochter van mij, kan je dus beter even hier bekijken.

Helen B

De stof is vanaf nu te koop, misschien ook wel bij uw favoriete stoffenwinkel!

5 opmerkingen:

  1. Heerlijke sweater! Ik moet helaas aansluiten in het schaamrijtje van nog geen Rocco's gemaakt, maar ze staan wel op de planning :) En cool filmpje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch maar snel werk van maken, je zal er geen spijt van krijgen!

      Verwijderen
  2. O jee, ik zet me bij in het rijtje van die-naaisters-die-nog-geen-rocco-naaiden. Ik kocht zelfs het patroon nog niet... Jij maakte alvast een prachtige sweater!

    BeantwoordenVerwijderen