maandag 16 mei 2016

Goudlokje

LECHAPERONunlimited is een nieuw online 'slow shopping' initiatief, waarbij alles draait om de verhalen van makers en hun producten. Eén van die makers is Lotte Martens, u welbekend omwille van haar geweldige handgedrukte, exclusieve stoffen.

Samen lanceerden ze een textiel-box, met daarin 13 unieke lapjes, in verschillende kleuren en materialen. Ik kreeg drie lapjes en ging er meteen mee aan de slag: twee keer katoen (Pattini en Sierra) en één keer vilt (Tsjaad).

Pattini gebruikte ik als eerste. Ik wilde het lapje heel graag verwerken in het bovenstuk van een jurk, maar Nona besliste er anders over. Een sweater met een gouden randje, voor mijn liefste goudlokje. En wat ben ik blij met die keuze!

Goudlokje

Goudlokje

Ik combineerde het goud-grijs-groen met een doorstikte grijze sweaterstof die ik vond bij Bellelien. Gouden paspel aan zowel de voorkant als de achterkant van het schouderstuk maken de sweater af.

Goudlokje

Goudlokje

Sierra is mijn favoriet. Een diep oker met gouden 'koffieboontjes'. Ideaal voor een bijzondere toilettas. Het is echt tof om te zien hoe het licht speelt met de boontjes!

Goudlokje

Als voering gebruikte ik een coupon die ik vond bij Veritas. Ik was al lang fan van de stof, maar Sierra was het ideale excuus om er toch een stukje van in huis te halen...

Goudlokje

Goudlokje

Met Tsjaad maakte ik twee eenvoudige vilten ritstasje. Net groot genoeg voor allerhande klantenkaarten.

Goudlokje

Als jullie ook zin hebben om aan de slag te gaan: de textiel-box is vanaf nu te koop bij LECHAPERONunlimited!

Neem zeker ook eens een kijkje bij Remi&Henri, Straightgrain, Hilde@Home, Paspelpoezen, De zuster van, Compagnie M en With love by Eva!

13 opmerkingen:

  1. dat zijn heerlijke en originele creaties

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp je liefde voor de Sierra. Prachtig stofje. Leuke maaksels waarin je ze verwerkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap! Die koffieboontjes zijn ook mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh wat ik ben ik fan van al dat moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat gouden tasje is helemaal perfect! Welk patroontje gebruikte je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruikte het patroon van Noodlehead: http://noodle-head.com/2012/06/open-wide-zippered-pouch-diy-tutorial.html

      Verwijderen
  6. Wondermooi! De trui blijft mijn favoriet, maar de tasjes zijn net zo geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat oker stofje is ook met stip mijn favoriet! Toilettasjes kan je niet genoeg hebben!

    BeantwoordenVerwijderen